Drie maal een eenakter ter ere van 45 jarig jubileum

Ter ere van ons 45 jarig jubileum gaan we 3 eenakters spelen.

1) "Tearoom fantasy" (Auteur Maja Reinderman)

2) "Als de dood voor een engel" (auteur Ton Elstgeest)

3) "Cor de musical (geen musical)" (auteur Ton Elstgeest)

Voor de oplettende lezer van deze website is wellicht opgevallen dat hier eerder vermeld stond dat we het stuk "Tomaten en Dukaten" wilden gaan brengen. Na enkele repetities vonden we dit stuk echter niet geschikt voor onze jubileum uitvoering.

Tearoom Fantasy

Auteur Maja Reinderman

Drie dames van middelbare leeftijd komen elke dinsdagmiddag bij een in Tearoom Fantasy om de afgelopen week te bespreken. Truus praat over haar kleinkind, Annie over het boek dat ze aan het schrijven is en Sara over haar werk als cabaretière. Adrie zit die middag net een kop koffie te drinken en hoort de verhalen met verbazing aan. Wil, de eigenaar van de tearoom, hoort de verhalen iedere week aan en hij weet hoe de vork echt in de steel zit. Tenminste, dat denkt hij…

Truus Groen – oma, vijftiger, door Mia Turk
Annie Alkema – schrijfster, zestiger, door Ria van Klink
Sara Munnik – cabaretière, veertiger, door Cora Dupuis
Wil – eigenaar tearoom, door Ton Elstgeest
Adrie – klant, door Emiel Duivenvoorden

Als de dood voor een engel

Auteur: Ton Elstgeest

Er speelt zich een strijd af in het particuliere verzorgingshuis waar Kors van Nachtegaelen, Karel Vermaes en Kees Dullaert wonen. Zuster Tilda is van mening dat Kees een negatieve invloed heeft op de andere bewoners. Anderzijds is de invloed die zij zelf uitoefent ronduit pervers te noemen. Ook op Margot, de dochter van Kors, die haar vriendin is. Het is een strijd waarbij er uiteindelijk maar een kan winnen.

Margo van Nachtegaelen: Inge Bouwmeester
Zuster Tilda: Marielle Hoogenboom
Kees Dullaert: Marcel Turk
Kors van Nachtegaelen: Ton Elstgeest
Karel Vermaes: Emiel Duivenvoorden
Regie: Mia Turk

Zie voor meer informatie de website van de auteur

Cor de musical (geen musical)

Auteur: Ton Elstgeest

Cor woont samen met zijn vrouw Leen en is al enige tijd zonder werk. Hij is druk bezig om weer werk te vinden maar dat wil niet erg vlotten. Als zijn goede vriend Toon hem op het idee brengt om een Musical te schrijven komt Cor helemaal los met 'goede' ideeën en het toppunt wordt bereikt als actrice Katja ten tonele verschijnt om een rol in de musical te spelen.

Cor: Marcel Turk
Leen: Therese van der Weijden
Katja: Lisa van der Star
Toon: Emiel Duivenvoorden

Uitvoeringen

Zaterdag 21 en 28 november 2015,
Kosten volwassenen €5,50; kinderen €3,50; 65+ €4,00.